BeBook Neo wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BeBook Neo wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

jscholts 11-07-2013
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Bebook vertoont na bijna 2 jaar niet intensief gebruik een defect. Tekst in onderste helft van het scherm vervaagd en is slecht tot niet leesbar.
Bebook is via Bol.com bij Bobshop.nl gekocht. Dit is geen aanrader.
Bobshop liet voor garantieclaim een internetadres achter wat resulteerde in een reparatieverzoek met eventuele onderzoekskosten indien defect volgens Bobshop te wijten zou zijn aan gebruiker en verzendkosten van minimaal 8 euro indien het apparaat naar een verzendpunt erbracht zou worden. Een gesprekje met de serviceafdeling resulteerde in extra gesprekskosten 0,50 euro per minuut.
Kortom met risico een Bebook niet hersteld retour te krijgen met verzendkosten en onderzoekskosten waarvoor een nieuwe ereader gekocht kan worden de ereader maar naar de kringloop gebracht.

rororo987 29-07-2012
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ca anderhalf jaar deze e-reader gehad. Prima leesbaar scherm. Wel een wat trage bediening. Na ruim een half jaar begom de batterij erg slecht te worden en moest ik deze na een paar uur lezen al weer opladen. Inmiddels is de neo er helemaal mee gestopt. De duurzaamheid krijgt van mij dus een hele dikke onvoldoende.

Peter Ladage 08-03-2012
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Heb de Neo nu enkele maanden in mijn bezit. Jammer dat er geen oplader bij verkocht werd. De reader is inderdaad wat traag en als de batterijspanning te laag wordt moet je de resetknop vaak gebruiken om het apparaat weer aan de praat te krijgen. Het apparaat kan ook niet goed tegen schokken. Heb het apparaat uit mijn handen laten vallen op de vloerbedekking maar dat was helaas het einde van de reader. Best zonde omdat ik het nog geen jaar in gebruik heb. Het scherm geeft alleen nog wat strepen en zelfs de resetknop werkt niet meer.
verder was het een prettig apparaat en ook lezen in de zon gaat prima. Toch zal ik dit apparaat niet aanraden vanwege de gevoeligheid voor schokken.

vrudolf 28-02-2012
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Verbaast me dat dit model verkocht wordt... Ik gebruik deze Bebook Neo alleen voor het lezen van krant, weekbladen en boeken. Geen wifi, geen muziek, etc. Heb hem nu meer dan een jaar in bezit en zal beslist geen Bebook meer kopen. Leesbaarheid scherm perfect, vormgeving prima, bladeren ook goed. Maar zodra je wat handelingen achter elkaar doet izzie traag, traag, traag ... of loopt vast. Gebruik regelmatig de Resetknop. En het openen van een nieuwe krant die zich op de geheugenkaart bevindt gaat alleen wanneer ik even snel het contact ermee verbreek! Vreemd!

Roy56 01-03-2012

Ik heb de NEO al bijna 2 jaar en heb dergelijke problemen niet. In December voor mijn vrouw een Sony PRS-T1 gekocht. Ik vind die iets beter dan mijn 2 jaar oude Neo. Ik weet niet of de huidige Neo in die 2 jaar verbeterd is, maar ook vergeleken met die Sony PRS-T1 vind ik mijn Neo nog ruim goed genoeg.

sulkowskyi 13-12-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik heb de Neo nu een week in bezit. Eerste paar dagen geen enkel probleem gehad en heb er heerlijk mee gelezen. Super scherm, leest nog beter in fel licht dan als het wat donkerder is. Voor een e-reader naar mijn idee erg snel, en de extra opties (wifi, woordenboek) niet veel gebruikt maar toch erg handig dat ze erop zitten.
Na een paar dagen heb ik een hoesje erbij gekocht (de milano) en toen begon de ellende. Ik kon hem niet meer op standby of uit zetten zonder dat hij vastliep, dus om hem aan te krijgen moest ik resetten. Ik las op internet dat er een bug in de firmware zat die ervoor zorgde dat als de volumeknop te lang werd ingedrukt hij soms vast ging lopen, en ik zag dat het hoesje wat ik erbij had gekocht (die wordt aangeraden door bebook zelf) de volumeknop indrukte. Ik heb toen de nieuwste firmware erop gezet, waarbij stond dat die bug gemaakt was en nu krijg ik hem helemaal niet meer aan. Nieuwe firmware is correct geïnstalleerd want hij heeft het vlak na de installatie nog een paar minuten gedaan, alleen toen viel hij uit en nu blijft het blauwe lampje boven de ok knop branden en reageert hij ook niet meer op de reset knop. Aan de computer koppelen werkt ook niet, het blauwe lampje blijft aan. Morgen ga ik terug naar de dixons, ben helemaal niet tevreden over deze Neo, maar lees op internet toch veel goede reviews dus ik weet nog niet of ik een andere Neo wil of voor een heel andere e-reader ga.

sjozke 14-12-2011

Ik heb de Neo al anderhalf jaar incl. de originele cover. Heb net even gekeken, het hoekbandje linksonder loopt inderdaad over de volumeknop. Daar heb ik nooit problemen mee gehad. Een paar maanden geleden liep de reader voor de eerste keer vast. Reset hielp niet en uiteindelijk de sd-card even verwijderd. Daarna deed hij het gelijk weer en sinds die tijd geen problemen gehad. Mocht u toevallig in de buurt van Utrecht wonen dan kan ik het volgende adviseren:
Een mailtje naar het bedrijf (Endless Ideas) in Utrecht en daar kan je de reader zo omruilen. Gaat sneller dan via de winkel. Mits je natuurlijk in de buurt woont.
Succes!

I.N. 06-01-2012

Ik heb hetzelfde probleem.

Hoe is het afgelopen?

M.v.g.

zonnetje in huis 13-11-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Fijne e-reader, met een heel duidelijk beeld, leest als een echt boek.
Internetten en wifi hoeft er voor mij niet op te zitten, gebruik ik verder niet... dan pak ik mijn laptop/computer wel.
Ideale e-reader dus, niet twijfelen kopen je hebt er beslist geen miskoop aan.

Liek64 11-10-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Na twee dagen heb ik de bebook neo teruggebracht naar dixons. wifi werkt bijna niet,aanraakscherm werkte af en toe niet. het apparaat liep regelmatig vast kortom allen maar ergernis. Ik heb gelukkig wel m'n geld teruggekregen. nu wacht ik op de nieuwe sony prs T1

Saskia.75 22-09-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Op zich een prima e-reader. Lastig is wel dat er geen nederlandse gebruiksaanwijzing bij zit. In de zon is het scherm heel goed te lezen. Alleen over de levensduur ben ik niet te spreken. Na een aantal dagen kon ik de bladzijden niet meer met de stylus omslaan. Na verloop van tijd lukte dit ook niet meer met de knopjes. Ook het aan en uitknopje werkt niet naar behoren. Hij blijft in de stand-by modus staan. Uitdoen is echt een opgave. Verder ligt hij wel prettig in de hand.

JAG van Vugt 15-12-2011

Hoi Saskia,

Ik heb even een vraagje.
Ik zit er ook aan te denken om een bebook te kopen, maar mijn engels is niet zo goed.
Spreekt het gebruik voor zich of moet ik echt de gebruiksaanwijzing gebruiken ?

Saskia.75 16-01-2012

Ik uiteindelijk mijn Bebook E-reader terug gebracht naar Dynabite. Gelukkig kreeg ik mijn geld terug en het advies te wachten op de nieuwe Sony.
En ik moet zeggen; het was het wachten waard!
Waar de Bebook Neo steeds vast liep en het vaker niet deed dan wel, doet de Sony heel veel beter.

macokame 11-08-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Heb de Neo vlak voor mijn vakantie gekocht. Voor de zekerheid had ik nog wat "papierenversies" meegenomen, maar deze heb ik niet aangeraakt. Helemaal geweldig deze Neo. Ligt goed in de hand, goed leesbaar, ook in het felle zonlicht. Heb er wel gelijk een hoes bijgekocht om beschadiging te voorkomen. Ben er nog niet helemaal uit hoe het woordenboek werkt, maar daar heb ik nog niet veel tijd voor gehad.

ChrisW 24-07-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik ben erg tevreden over deze e-reader. Hij is binnen en buiten zeer goed af te lezen, zowel in de schaduw als de volle zon. Het touchscreen met stylus gebruik ik relatief weinig, alles is ook heel eenvoudig met de knoppen te bedienen. In sommige gevallen is de stylus net even iets handiger, deze werkt dan naar behoren. Wel is het aan te raden er direct een hoes bij te kopen. De achterkant is erg gevoelig voor krassen, en ik heb de eerste krasjes er al op zitten. Nou ja, het is natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp. Inmiddels heb ik deze ook aan mijn schoonmoeder aangeraden.

Jannyko 15-07-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Sinds oktober 2010 in het bezit van de neo en hij bevalt mij prima.
Het voordeel van de mogelijkheid van internet ontgaat mij volledig en vind hem ook niet echt gebruiksvriendelijk,als ik had geweten dat dit zo knullig was dan had ik voor de goedkopere club gekozen.
De neo heeft geen touch screen en dat bevalt mij prima, het scherm blijft schoon omdat je doorbladert met de stilus of de knop.
Het e ink scherm is super, in zuid frankrijk heerlijk op het strand kunnen lezen, geen vermindering van kwaliteit,
Voor mij de volgende keer weer een be book maar....echt geen wifi meer

Jackelien van der Sleen 10-07-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik heb deze e-reader 3 maanden gehad en ik ben blij dat ik nu een ander merk heb.
Ik vond het een ingewikkeld apparaat. Toen ik hem wilde instaleren heb ik er 3 uur over gedaan om er een boek op te krijgen. Ik heb een Imac en daar kan het natuurlijk ook aan liggen maar ik moest allerlei programma's downloaden om een bibliotheek te krijgen van waaruit ik de boeken op de reader kon zetten.
Ook is het besturings programma in het Engels wat ik ook een nadeel vindt

Tom1042 24-06-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

heerlijk leesboek met eigenlijk maar een foutje, de aanuit schakelaar blijft soms in het omhulsel haken waardoor de batterij leegloopt als je hem zo laat zitten. En de internet toegang is een beetje primitief en niet te vergelijken met wat we eigenlijk gewend zijn

janjan46 06-02-2011

---------- update review 06-02-2011 ----------
Hallo. Zie vorige review; mijn Bebook kan nu wel voorleesboeken afspelen. Ben met mijn klacht teruggegaan naar Dixon. De medewerker heeft alles geprobeerd maar niets hielp. Totdat hij mij adviseerde een update te doen. Hij heeft mij alles uitgelegd en uitgeprint. Dit heb ik thuis gedaan en ???? Hij doet het !!!! Hulde aan het personeel van de Dixon Winkel in Deventer. Heel erg bedankt !!!

---------- oude review 03-02-2011 ----------
Hallo Ik ben net overgeschakelt van Sony PRS 650 naar Bebook Neo, zie mijn revieuw. Maar nu heb ik weer een probleem met deze bebook. Een voorleesboek in MP3 wordt in dubbele snelheid afgespeeld !!??. Muziek, ook in MP3 wordt normaal afgespeeld en is Okay.
Wie kan mij helpen daar dit voor mij belangrijk is ??
Helaas deed dat de Sony voortreffelijk !

schumy1976 24-01-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

ik ben een boekverslaafde en heb erg getwijfeld of ik nu wel of geen e-reader zou nemen.
Nu na een paar maanden kan ik zeggen dat ik er absoluut geen spijt van heb, de neo is geweldig!! simpel in gebruik,heel simpel om boeken erop te zetten.
Ik lees allemaal verhalen over dat de stylo zo duur zou zijn, tja dan moet je hem gelijk weer terug doen waar hij hoort..ik ben hem nog geen 1 keer kwijt geweest en ben altijd erg makkelijk in dingen kwijtraken :-)
Kortom een fantastisch apparaat en beveel hem ook zeker aan bij de boekverslaafden onder ons!!

RHAD 22-01-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Geen touchscreen. Dat is het grootste gemist van deze e-reader. Je moet navigeren met de stylus, of met navigatieknoppen. Voor het omslaan van een pagina gaat dat nog wel, maar een URL intypen is drama. Een vervangende stylus (en je gaat deze zeker een paar keer verliezen) kost overigens €29,95, ook nog eens een belachelijk hoge prijs hiervoor. Powersave is een vreemde optie. Je kun alleen maar instellen óf na verloop van tijd helemaal uitschakelen óf in standby. In het eerste geval duurt opstarten weer lang, in het tweede geval is je Bebook leeg naar een paar dagen. Veel handiger is eerst standby, dan uitschakelen, maar dat is niet mogelijk.

De positieve kanten:
Het scherm is prima te lezen. Firmware updates makkelijk te installeren

Ik ben zelf uit ontevredenheid inmiddels overgestapt op de Sony N50.

pruis12 15-01-2011
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik heb de Bebook One drie maanden mee op vakantie genomen. Wat een uitvinding. Via netlibrary.com heb ik onderweg ook digitale boeken geleend uit de bibliotheek. De bebook is degelijk, makkelijk in gebruik en zelfs in de zon kun je nog het scherm goed lezen.

Crol 04-12-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik heb vorige week deze e reader gekocht en ben zeer ontevreden! de 1e dag liep hij al vast, maar kon ik hem nog resetten. De volgende dag liep hij vast en kon ik er niks meer mee. Ik las vervolgens op internet meerdere negatieve verhalen en ik wilde heb daarom ruilen voor een ander model. Maar dixons doet hier vreselijk moeilijk over. Nu zou ik 5 weken op een andere moeten wachten, maar dit laat ik niet zomaar gebeuren. De internetfunctie is daarnaast ook waardeloos. Veel te traag! Het lezen op zich gaat prima en het gebruik is snel onder de knie. Maar ik zou toch adviseren om naar andere modellen te kijken, waar meer positieve reviews over bestaan!

gery ruizendaal 09-11-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

kan hier maar 1 ding over zeggen ,waar was je al die tijd .....wat een fantastische e-reader .

pgeveraarts 15-10-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik ben teleurgesteld in het leescomfort van deze reader vooral door het feit dat het, in verhouding tot een echt boek, kleine scherm voor een groot deel door kantlijnen wordt ingenomen. In het Epub format lijkt dat niet aan te passen te zijn.
Als je een beetje snel leest blijf je bladeren. Dat bladeren kost ook behoorlijk tijd.
Op zich is het scherm prima leesbaar. Ik zou redelijk tevreden zijn als die grote kantlijnen nuttig gebruikt zouden worden.
Overige mogelijkheden nog niet verkend omdat ik me afvraag of ik de reader verder nog zal gebruiken.

GN de RUijter 08-10-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ben 5 dagen in het bezit geweest van en Bebook Neo.
Was er eerst erg blij mee, todat ik hem meenam naar buiten. Bij het "omslaan" van een pagina vervaagden de letters, en was het vrijwel onleesbaar.

Ik wilde eerst het scherm laten vervangen wegens de produktiefout maar heb uiteindelijk toch besloten de boel geheel terug te sturen.

Ik heb nu een Sony prs-650 besteld, het scherm is beter, de reader is lichter en kleiner en ook nog eens veel goedkoper ;-) alleen geen wifi

Roy56 09-09-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Al drie maanden in bezit en met veel plezier in gebruik. Scheelde heel wat kilootjes in de koffer op vakantie! Scherm is goed duidelijk ook in de felle zon. Pagina's wisselen snel (vergeleken met andere ereaders die ik probeerde in winkels). Leuk dat je met de pen aantekeningen en schetsjes kan maken. Toch gebruik ik de pen niet vaak omdat de functies ook goed met de knoppen te doen zijn. Internet werkt op zich goed, maar dat gebruik ik niet vaak. Ook wel omdat bij gebrek aan een kleurenscherm het natuurlijk allemaal niet zo mooi is. Maar je kan ebooks downloaden en dingen op google opzoeken, etc.
Ik heb er een mooi leren mapje bijgekocht. Daarmee is het ding goed beschermd. Ligt daarmee ook wel lekker in de hand (net een boek). Ik gebruik het apparaat bijna dagelijks in de bus om een boek te lezen. Jammer dat je in bibliotheken nog geen ebooks kan lenen want dat zou nog mooier zijn. Ik zal vast nog wel eens een echt boek lezen, maar ik zou deze ereader niet meer kwijt willen. Nou ja, misschien in de toekomst als de e-readers ook kleuren schermen hebben maar voorlopig kunnen notebooks, tablets, Ipads e.d. met hun spiegelende schermen voor het lezen van boeken (buiten en in de bus bij fel licht) nog niet op tegen ereaders en deze in het bijzonder!

Mr BertD 07-09-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik heb vandaag mijn sony prs-600 ingeruild voor de bebook neo...

De sony crasht iedere keer als ik een redelijke pdf wou openen en formateerde daarna de interneschijf wat erg makkelijk is.
Je hoeft dan niet verder meer te lezen :)

Met wel een discussie bij dynabyte (die wouden het model niet ruilen, ondanks dat ik hem een dag in bezit had) geruild met bijbetaling voor de bebook.

Wat een verandering de bebook is sneller, met laden ook de grote pdf bestanden heeft hij geen moeite mee.
Het scherm reflecteerd niet zoals de meeste e-readers wat een groot voorbeeld heeft.

Je moet wel even de nieuwe firmware laden, dan is het ook mogelijk om .doc bestanden te laden.

Ideaal als je in de trein zit en je wil nog wat inlezen.

Na mijn mening de beste keus tot nu toe....

MarielleM1978 27-07-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Heb hem nu een paar maanden in bezit en het bevalt mij prima. Geen moment spijt van gehad. Heb al minstens 10 boeken gelezen. Leest lekker, ook in de zon met een zonnebril op, geen schittering, in vergelijking met andere e-readers die ik in de winkel gezien heb. Een voordelig en mooi hoesje kun je bestellen bij www.electronicreading.eu

martintj 23-07-2010
Geschreven voor: BeBook Neo wit

Ik heb de bebook neo nu 6 weken ingebruik en ik ben onder de indruk wat je er allemaal mee kunt doen. Primair het lezen van boeken vindt ik geweldig, maar mbv de calibresoftware kun je ook news downloaden, zoals het AD, NRC en tijdsschriften ook dit functioneert heel goed.
Secundair het gebruik van de stardict woordenboeken
( babylon stardict torrent ) is een uitkomst en text to speech( alleen engels ) klinkt nogal mechanisch maar het werkt wel. Na de software update van july is dit als extra toegevoegd.
Ook zou het surfen nu sneller moeten verlopen alleen lijkt het alsof het verbinden met het internet nu langer duurt.
Ik hoop dat de ontwikkeingen zich zo door zetten bij bebook en Onyx, want deze Neo is een topper, misschien komt de nieuwe Samsung in buurt qua mogelijkheden.
Een minpunt is het Stylz hoesje, goedkoop en wat slap. Hiervoor had ik een Iriver daar waren hoesje en ereader samen ontwikkeld en het geheel klopte beter en hield fijner vast.
Al met al gewoon meer dan een gadget.